Bulk Powders
Czas do następnej wysyłki
  • 0
  • 0
  • :
  • 0
  • 0
  • :
  • 0
  • 0
Najniższe ceny Zaoszczędź do 60%
Bezpłatna Dostawa Zamówienia powyżej 200 ZŁ
ZAUFANIE PRZEJRZYSTOŚĆ, PRZETESTOWANIE
Największy zakres 1,200+ PRODUKTÓW

Sposoby na Regenerację Po Treningu

Przyłącz się do konwersacji

Nie pamiętasz dnia wolnego od treningu? Czujesz się niezniszczalny, więc trenujesz mocniej, częściej i więcej? Zatrzymaj się i złap wiatr w żagle. Regeneracja jest potrzebna i mięśniom i głowie. Zdrowa dieta i intensywne treningi to jedno, ale jeśli zapominasz o regeneracji, szybko zapomnisz o efektach.

“To mnie nie dotyczy” – już słyszę Twoje wymówki i widzę zmaltretowany organizm. Jeśli podchodzisz poważnie do swoich treningów, musisz zrozumieć, że regeneracja jest równie ważna, co sam trening. Gdy jesteś w dobrej formie i czujesz, że możesz więcej i więcej, zastanów się, czy nie jest to aby prosta droga do przetrenowania i złapania kontuzji.

Jak się regenerować po treningu? – Sprawdzone sposoby na regenerację po treningu

Po pierwsze: płyny i aminokwasy

Podczas wysiłku pocisz się, co sprawia, że tracisz wodę, oraz składniki mineralne. Organizm czerpie z zapasów, jednak musisz je uzupełnić. Odwodniony organizm jest osłabiony, dlatego zadbaj o to, by nigdy nie brakowało mu siły. Bezpośrednio po treningu sięgnij po koktajl białkowo-węglowodanowy lub po wartościowy posiłek, który pomoże zbudować Ci tkankę mięśniową. Po intensywnym treningu twój organizm potrzebuje mniej więcej kolejnej doby, by odpocząć i zregenerować mięśnie. Spróbuj przyspieszyć i wzmocnić ten proces sięgając po aminokwasy czy wodę kokosową, która jest naturalnym izotonikiem.

Po drugie: relaks

Ciało to jedno, psychika to drugie. Jeśli zlekceważysz zmęczenie głowy, szybko sprawisz, że ćwiczenia przestaną kojarzyć Ci się z przyjemnością, a staną się tylko przykrym obowiązkiem, lub co gorsza przeszłością. Odpocznij i wyluzuj – nie ścigaj się w budowaniu formy, bo tylko ta budowana powoli, zostanie z Tobą na lata.

Po trzecie: rozciąganie

Kilka ćwiczeń rozciągających jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Stretching pomoże uniknąć zakwasów, ale też przygotuje nasze mięśnie pod kolejną aktywność. Wiem, że potrafi być nudny i że po mocnym treningu, nie zawsze masz ochotę się porozciągać. Sięgnij po gumyktóre uatrakcyjnią stretching i choćby świat się walił, nie zapominaj o tym, by kończyć nim każdy trening.

Po czwarte: masaż

Masaż to idealny sposób na regenerację zmęczonych mięśni. Skorzystaj z rollera lub pomocy sprawdzonego fizjoterapeuty, który masażem dotrze do punktów spustowych i rozluźni zmęczone mięśnie. Zarówno regularny masaż, jak i trening na rolce sprawią, że przestaniesz narzekać na zakwasy i ból stawów.

Po szóste: sen

To właśnie w nocy nasz organizm najlepiej się regeneruje. Jeśli chcesz zwiększyć efekty swoich treningów, musisz zadbać o wysypianie się.  Pamiętaj, by na dwie godziny przed snem zjeść lekki posiłek, a bezpośrednio przed, przewietrzyć pokój. Jeśli to możliwe, zgaś światło i zasłoń okna tak, by w pomieszczeniu było całkowicie ciemno – dzięki temu Twój sen będzie głębszy, a regeneracja silniejsza.

Jeśli zastosujesz się do wszystkich z powyższych wskazówek, z pewnością zauważysz u siebie więcej siły do treningu, a co za tym idzie, efekty pojawią się jeszcze szybciej.

Trzymam kciuki, piona!

O Autorce

Bazyliowy Mus – Pokręcona. Ciągle w ruchu lub bezruchu absolutnym. Wierząca w niemożliwe i dochodząca do celu. Fanka hiszpańskiej kiełbasy, czarnej kawy, mocnego boksu i wybornej muzyki. Notorycznie uzależniona od książek kulinarnych i magazynów modowych. Zakochana w mądrościach Krystyny Jandy, opanowaniu Witalija Kliczko i stylu Karla Lagerfelda. Spontaniczna. Pozytywna. Szczęściara. Wielbiąca ostatnie piętnaście minut snu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Bądź na bieżąco z nowościami i ofertami

{{ ppc.message }}

WŁAŚNIE TERAZ WPROWADŹ NASTĘPUJĄCY KOD DO KOSZYKA

{{ ppc.code }}
OK, DZIĘKI